Logo dla społeczności. Zachwycająca energia #DigitalGirls

Logo dla społeczności. Zachwycająca energia #DigitalGirls

Inspiratorka cyfrowych dziewczyn

Chcesz dowiedzieć się jak w niewielkim znaku przekazać tożsamość, energię i styl społeczności, z której bije zachwycająca energia cyfrowych dziewczyn? Poznaj Katarzynę Żbikowską, twórczynię własnego logo dla działającej zaledwie od ponad 100 dni zaangażowanej grupy, w której odważne kobiety przekuwają wiedzę, kompetencję i talenty na produkty online. 

Kaśka jest na co dzień project managerką. I chociaż twierdzi, że używa trochę magii i gwiezdnego pyłu, biznesowa rzeczywistość, w której się spotyka z kobietami, jest pełna konkretów i w namacalny sposób wpływa na ich życie zawodowe. Potrafi inspirować do zmiany i rozwoju, sama też nie boi się wyzwań. Najnowszy projekt Katarzyny – strona, grupa, Akademia #DigitalGirls i już niedługo książka – potrzebował odpowiedniej oprawy wizualnej, spójnego przekazu i silnej tożsamości przed wypuszczeniem go w świat. Zdecydowała się stworzyć logo #DigitalGirls w ramach naszego kursu projektowego online PRZEPIS NA LOGO.

Gotowa na twórcze wyzwanie

Jedni zlecają wykonanie logo grafikowi i mają sporo spraw z głowy. Nie mają jednak szansy wejść bardzo głęboko w proces twórczy i uczestniczyć osobiście we wszystkich jego etapach. Kasia chciała inaczej. Podjęła projektowe wyzwanie, aby być obecną całą sobą w tej fascynującej przygodzie, doświadczyć dylematów twórcy, samej podejmować decyzję, zdobyć nową wiedzę oraz umiejętności, i jeszcze mieć frajdę!

Każdy proces projektowy jest wyjątkowy. Rzadko jest jak strzała zmierzająca w prostej linii do celu. Częściej przypomina wijącą się górską ścieżkę z prześwitami na piękne widoki. Proces twórczy Kaśki miał w sobie coś z uważnej wędrówki i ekscytującego biegu zarazem. Finał to była petarda w rozbłysku.

Moodboard i magia

A jaki był początek? „Gdybym miała wybrać najważniejszy dla mnie etap pracy, to byłby to moodboard. To tutaj poczułam jaką opowieść chcę przekazać w moim logo.” – wspomina. Katarzyna przeszła do freestylowej pracy z ołówkiem. Już w pierwszych szkicach eksperymentowała z fontem i od początku wiedziała, że w logo chce mieć symbol hashtaga. Na jej liście wartości najwyższe miejsce zajęły: energia kobiet, współdziałanie, relacje, magia, transformacja, innowacje, design, internet i edukacja. Twórczyni #DigitalGirls z dużym zaangażowaniem sprawdzała, zestawiała i przymierzała różnorodne kroje pisma z intencją zachowania spójności w duchu osobowości marki. Dążyła do minimalizmu i prostoty, pilnując, by nie przegadać projektu. Z otwartością przyjmowała nasze wskazówki, które pomogły jej wznieść projekt na wyższy poziom projektowego detalu. Prawdziwą perełką okazała się jej decyzja o oprawieniu hashtaga w kształt litery D.

Odwołując się do archetypu Czarodzieja, cały czas konsekwentnie komunikuje się w wybranej przez siebie kolorystyce – fioletach i granatach skąpanych w blasku złota. To sprawia, że jej grafiki w mediach społecznościowych są wyraziste, spójne i rozpoznawalne – czuć magię w powietrzu!

Przepis na logo i lot w kosmos

Katarzyna bardzo wysoko oceniła kurs PRZEPIS NA LOGO. Z naszym wsparciem osiągnęła to, co chciała. O udziale w kursie opowiada tak: „Kurs zaskoczył mnie bardzo pozytywnie. Nie spodziewałam się, że naprawdę własnymi siłami stworzę profesjonalne logo dla mojego projektu w tak krótkim czasie, a tymczasem miałam gotowy materiał już po 2 tygodniach! I od razu mogłam go używać.”

Bez dwóch zdań, wycisnęła czas jak cytrynę i skomponowała najlepszą lemoniadę.

Z perspektywy kilku miesięcy można powiedzieć, że wystartowała ze społecznością nową identyfikacją przed wakacjami jak rakieta w kosmos – projekt Kaśki przyciąga kolejne cyfrowe dziewczyny, a jej tętniąca życiem grupa #DigitalGirls, inna niż wszystkie Facebookowe plemiona, jest już znana z merytorycznej wiedzy, współpracy, atmosfery wzajemnego wsparcia i zachwycających wyzwań w gwiezdnym blasku!

Kluczowe wsparcie

Kluczowym filarem naszego kursu jest indywidualne wsparcie dla każdej kursantki i nasza aktywna obecność w grupie warsztatowej. Uważamy, że kursy projektowe bez opcji wsparcia nie mają sensu, bo pozostawiają uczestników samym sobie na drodze, na której potrzebują pomocnych wskazówek, motywacji i życzliwości. Dla Katarzyny nasze wsparcie w jej procesie twórczym dawało poczucie bezpieczeństwa i było tak cenne, że uznała współpracę za genialne doświadczenie. Dzieli się odczuciami na temat prowadzących:

Uczestniczyłam w wielu różnych kursach w sieci, ale ten był wyjątkowy, bo:

  • Prowadzących była dwójka i reprezentowali zupełnie inne, ale komplementarne umiejętności – świetnie się uzupełniali.
  • Byli cały czas obecni przy kursantkach.
  • Czułam wręcz ich ochotę wsparcia nas w procesach twórczych, co owocowało tym, że nie bałam się pytać.”

Więcej niż logo

Na pytanie komu poleciłaby kurs PRZEPIS NA LOGO, Kasia odpowiada: „Jest świetnym placem manewrowym dla każdej twórczej osoby, która ma zbyt dużo pomysłów, aby przygotować krótki i esencjonalny brief dla “obcego grafika”, a zarazem chciałaby wziąć projekt w swoje ręce, a nie potrafi (nie zna narzędzi, albo nie wierzy w swoje umiejętności).

„Wiem, że zyskałam dużo więcej niż logo. Uwierzyłam, że potrafię to zrobić.”

Trzy kroki do logo dla społeczności

Być może nosisz się z zamiarem stworzenia wyrazistej i skutecznej identyfikacji wizualnej dla społeczności, którą tworzysz lub dopiero zamierzasz powołać do życia. Czy będzie to samodzielny projekt czy podejmiesz współpracę z grafikiem, upewnij się na początek, że przemyślałaś 3 podstawowe sprawy zanim postawisz pierwszą kreskę:

  • Cel grupy. Poznaj swoje osobiste i zawodowe cele przyświecające Ci w tworzeniu zaangażowanej społeczności w Twoim biznesie. Kiedy Ty wiesz, po co ona istnieje i realizujesz wyznaczony cel, wiedzą to też jej członkowie i są pełni motywacji do działania.
  • Autentyczna komunikacja. Poznaj dobrze swojego odbiorcę (potencjalnego klienta) i dowiedz się, gdzie go znaleźć. Mów zrozumiałym dla niego językiem wynikającym z wybranego przez Ciebie stylu komunikacji, zgodnym z Twoimi wartościami oraz misją Twojej firmy. Będąc autentyczną i spójną w budowaniu relacji oraz przekazu, bardziej świadomie podejmiesz decyzję o tym jak ma wyglądać Twoje logo.
  • Wyróżnik. Określ to, co wyróżnia Twoją grupę na tle innych, co sprawia, że jest wyjątkowa. Jaka jest energia Twojej społeczności? Jakie budzą się w niej emocje? Jakim kolorem, symbolem czy tekstem oznakowałabyś Twoje plemię?

Odpowiadając na te pytania, jesteś już tylko o krok od całościowej wizji identyfikacji wizualnej dla Twojej grupy. A gotowe logo poprowadzi Cię ku skutecznym grafikom do mediów społecznościowych, przyciągającej wizytówce, ładnym drukom firmowym i wszystkim innym projektom graficznym niezbędnym do funkcjonowania w biznesie online i offliine.

Powodzenia!

Justyna Wencel

Justyna Wencel

Marcin Chomicki

Marcin Chomicki

W CZYM MOŻEMY CI POMÓC?
Jeśli szukasz grafika do współpracy i chciałbyś powierzyć nam swój wymarzony projekt do realizacji,
skontaktuj się z nami, a zaprosimy Cię do podjęcia wspólnej przygody.
A może tak się składa, że sama masz ochotę na podjęcie wyzwania,
i chciałbyś zaprojektować swoje logo z nami,
mając nasze wsparcie na każdym kroku w ramach naszego kursu online,
koniecznie dołącz do uczestników 2 edycji kursu PRZEPIS NA LOGO
i przygotuj się do startu 9 października.
Życzymy Ci, by logo Twoich marzeń skutecznie przyciągało Twoich idealnych klientów!